Home The Book Dr Articles Products Message Boards Journal Articles Search Our Surveys Surgery ESWT Dr Messages Find Good Drs video

Back from the Garden State

Posted by AnnabelM on 10/31/00 at 09:29 (031695)

On 10/26 I was zapped by Dr. Z. He is as great as everyone says, and explains everything well. He and his staff make the visit most enjoyable. They are very accomadating, giving me a badly needed diet coke ,(they offered cake) and Kate's lovely daughter sang for me! The procedure did not hurt at all. My foot was very numb for 2 or 3 hours and then wore off. I was glad to read Bab's report as my foot and leg ached the next day, The sore spot on the heel was gone, but returned on day 3 after I drove 200 miles to get home. Driving always seems to make it worse. Yes, I too used a wheelchair in the airports, and had a rolling chair on the boardwalk in Atlantic City. Also tried some of Steele's fudge which was as good as Dr.Z said. I am doing all the exercises, massages,etc as advised. I really think the heat helps more than ice, and orthotics just dont seem to fit my feet at all. I am 69 and think I have been blessed not to have this problem so young as a lot of you. I was a nurse for 46 years,and always wore good walking shoes.. Thanks so much Dr. Z for recommending a Podiatrist in Co.Springs.! I will enter my data in a couple weeks. It is pretty up and down right now.
Translation:
Auf 10/26, das ich war, zapped durch Dr. Z. Er ist so groß, wie jeder sagt, und erklärt alles gut. Er und sein Personal bildet den Besuch am erfreulichsten. Es sind sehr accomadating und geben mir einen falsch erforderlichen Diätkoks, (they angebotenem Kuchen) und Kates reizende Tochter sang für mich! Die Prozedur verletzte nicht an allen. Mein Fuß war 2 oder 3 Stunden lang sehr taub und trug dann weg. Ich war froh, Report Babs, da mein Fuß und Bein am nächsten Tag, schmerzten der wunde Punkt auf der Ferse zu lesen wurde gegangen, aber zurückging an Tag 3, nachdem ich 200 Meilen antrieb, um Haupt zu erhalten. Das Antreiben scheint immer, ihn falscher zu bilden. Ja benutzte ich auch einen Rollstuhl in den Flughäfen und hatte einen Rollenstuhl auf dem boardwalk in Atlantic City. Versuchte auch etwas von Unsinn Steeles, der so gut wie gesagtes Dr.Z war. Ich tue alle Übungen, Massagen, usw., wie geraten. Ich denke wirklich die Hitzehilfen mehr als gefriere, und gerades dont des orthotics scheinen, meine Füße an allen zu passen. Ich bin 69 und denke, daß ich, um gesegnet worden bin dieses Problem nicht zu haben, das als eine Menge Sie so jung ist. Ich war eine Krankenschwester für 46 Jahre und trug immer gute Gehenschuhe. Dr. Z des Dankes soviel für das Empfehlen von einem Podiatrist in Co.Springs.! Ich gebe meine Daten in den Wochen eines Paares ein. Es ist auf und ab im Augenblick hübsch.

Re: Back from the Garden State

Barbara TX on 10/31/00 at 11:41 (031702)

Annabel - I am so glad that you had a pleasant exerience. I am really hoping for the best as well. I had it in the back of my mind that the relief would be instant... that certainly has not been the case for me. All people are different. I have pretty good days and pretty bad days! I just wished I lived closer - getting through those airports is such a hassle. I'm looking forward to seeing how you're doing. Best of luck, B.

P.S. E-mail me if you'd like!
Translation:
Annabel - ich bin so froh, daß Sie ein angenehmes exerience hatten. Ich hoffe wirklich für das beste außerdem. Ich hatte es in der Rückseite meines Verstandes, daß die Entlastung... sofortig sein würde, die zweifellos nicht der Fall für mich gewesen ist. Alle Leute sind unterschiedlich. Ich habe hübsche gute Tage und hübsche falsche Tage! Ich wünschte gerade, daß ich nahe lebte - das Erhalten durch jene Flughäfen ist solch ein Streit. Ich freue mich, zu sehen, wie Sie tun. Gut vom Glück, B.

P.s. E-mail ich, wenn Sie möchten!

Dr. Zuckerman on 10/31/00 at 21:28 (031728)

Go for the heat. Stop the ice. Only do the extension and flexion excercises with the Personal Foot Trainers. Please any question just e-mail me. Oh , no bare feet.

Dr. Z
Translation:
Hallo,

Gehen Sie für die Hitze. Stoppen Sie das Eis. Tun Sie nur Extension und die Biegungexcercises mit den persönlichen Fußkursleitern. Bitte irgendeine Frage gerade E-mail ich. OH-, keine bloßen Füße.

Dr. Z

Dr.Zuckerman on 10/31/00 at 21:30 (031729)

Some get relief in days. I have seen alot of improvement in patients during the six to twelve week period of healing. If you are doing more down then up . I like to do a second treatment before the twelve weeks. What do think of this Doctor.?
Translation:
Hallo,

Einige erhalten Entlastung an den Tagen. Ich habe alot der Verbesserung bei Patienten während der sechs bis zwölf Woche Periode des Heilends gesehen. Wenn Sie unten dann oben tun. Ich mag eine zweite Behandlung vor den zwölf Wochen tun. Was denken an diesen Doktor?

Barbara TX on 10/31/00 at 11:41 (031702)

Annabel - I am so glad that you had a pleasant exerience. I am really hoping for the best as well. I had it in the back of my mind that the relief would be instant... that certainly has not been the case for me. All people are different. I have pretty good days and pretty bad days! I just wished I lived closer - getting through those airports is such a hassle. I'm looking forward to seeing how you're doing. Best of luck, B.

P.S. E-mail me if you'd like!
Translation:
Annabel - ich bin so froh, daß Sie ein angenehmes exerience hatten. Ich hoffe wirklich für das beste außerdem. Ich hatte es in der Rückseite meines Verstandes, daß die Entlastung... sofortig sein würde, die zweifellos nicht der Fall für mich gewesen ist. Alle Leute sind unterschiedlich. Ich habe hübsche gute Tage und hübsche falsche Tage! Ich wünschte gerade, daß ich nahe lebte - das Erhalten durch jene Flughäfen ist solch ein Streit. Ich freue mich, zu sehen, wie Sie tun. Gut vom Glück, B.

P.s. E-mail ich, wenn Sie möchten!

Dr. Zuckerman on 10/31/00 at 21:28 (031728)

Go for the heat. Stop the ice. Only do the extension and flexion excercises with the Personal Foot Trainers. Please any question just e-mail me. Oh , no bare feet.

Dr. Z
Translation:
Hallo,

Gehen Sie für die Hitze. Stoppen Sie das Eis. Tun Sie nur Extension und die Biegungexcercises mit den persönlichen Fußkursleitern. Bitte irgendeine Frage gerade E-mail ich. OH-, keine bloßen Füße.

Dr. Z

Dr.Zuckerman on 10/31/00 at 21:30 (031729)

Some get relief in days. I have seen alot of improvement in patients during the six to twelve week period of healing. If you are doing more down then up . I like to do a second treatment before the twelve weeks. What do think of this Doctor.?
Translation:
Hallo,

Einige erhalten Entlastung an den Tagen. Ich habe alot der Verbesserung bei Patienten während der sechs bis zwölf Woche Periode des Heilends gesehen. Wenn Sie unten dann oben tun. Ich mag eine zweite Behandlung vor den zwölf Wochen tun. Was denken an diesen Doktor?